fredag 19. juli 2013

Dagen før dagen

Paralellt med tyvtitting på Tour de France pakkes det og gjøres klar til avreise i morgen tidlig. Som alltid når det pakkes så ender vi opp med en uforskammet mengde med klær og utstyr. Mengden med gels og energibarer sier også noe om energien som skal forbrennes i løpet av den kommende uken...
Geler og barer i stooore mengder.

Siden vi aldri har forsøkt noe lignende så er det litt sommerfugler i magen. Vikingtour starter i morgen med en prolog på 5 km, og må betraktes som en liten forrett til det som skal komme. Vi gleder oss til å komme i gang etter å ha gjennomført en veldig rolig uke for å samle overskudd (treningsbelastning illustrert under).
Her er et lite innblikk i treningbelastningen  til Tom Atle frem til i dag.

Vi har forsøksvis gått igjennom alle etappene i Vikingtour, og analysert hvilke etapper som kan gi oss en skrell, og hvilke som er mer straightforward. Vi mener at dag 2, dag 4 og den siste dagen vil ha størst potensiale for taktiske bommerter. De øvrige dagene tror vi vil være greiere rent taktisk da det vil være helt opp til oss selv hvor godt eller dårlig resultat vi vil få.

I klassisk 40års krisestil har vi selvsagt også gått i kjøpefella og handlet inn supelette klatrehjul til touren. Tom Atle fikk helt noya da han så forskjellen på wattkraft som var nødvendig for å drive tyngre hjul i bratt terreng, så vips så ble det til at det ble kjøpt inn to sett med Shimano Dura Ace 9000 CL24 som veier latterlige 1364 gram!

Også var det værmeldingen da:
 

Vi kommer tilbake med en ny rapport i morgen etter å ha gjennomført prologen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar